M 131.105 - Hurvínek
Název
M 131.105 - Hurvínek
Popis
První vůz byl dodán v červnu 1948 a sériová výroba byla zahájena ještě v témže roce. Po vyrobení 40 kusů byla výroba ostatních přesunuta také do Vagónky Tatra Studénka. Od obou výrobců bylo nakonec pro ČSD dodáno 549 kusů. Vůz má čtyřdveřovou osmibokou skříň se zužujícími se představky. V obou představcích jsou nástupní plošiny a čelní stanoviště strojvedoucího a vlakvedoucího. V oddíle pro cestující je 48 míst k sezení v uspořádání 4+1. Pohon vozu tvoří spalovací motor TATRA T 301, odvozený z úspěšných motorů T 111. Je to dvanáctiválcový vzduchem chlazený motor s válci do „V“. Kroutící moment je přenášen mechanicky přes spojku, čtyřstupňovou převodovku „Mylius“, kardanový hřídel a nápravovou reverzační převodovku na hnací dvojkolí. V síti tehdejších ČSD nebylo depa, kde by tyto vozy nepůsobily. V řadě působišť nahradily nejen předválečné motorové vozy, ale také parní lokomotivy, čímž přispěly ke zhospodárnění provozu. Později byly nahrazovány vozy M 152.0 a pravidelný provoz skončily v r. 1984. Poměrně velký počet se jich zachoval do současnosti a to jak u ČD, tak i různých spolků.
https://www.cdnostalgie.cz/muzeum-luzna/nase-exponaty/-32965/
Období
Statistiky
- 13 fotek
- 1 se líbí
Fototechnika
Nikon COOLPIX B600Nastavení
Vytvořte si fotodárky
Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.