M 131.105 - Hurvínek

Název

M 131.105 - Hurvínek

Popis

První vůz byl dodán v červnu 1948 a sériová výroba byla zahájena ještě v témže roce. Po vyrobení 40 kusů byla výroba ostatních přesunuta také do Vagónky Tatra Studénka. Od obou výrobců bylo nakonec pro ČSD dodáno 549 kusů. Vůz má čtyřdveřovou osmibokou skříň se zužujícími se představky. V obou představcích jsou nástupní plošiny a čelní stanoviště strojvedoucího a vlakvedoucího. V oddíle pro cestující je 48 míst k sezení v uspořádání 4+1. Pohon vozu tvoří spalovací motor TATRA T 301, odvozený z úspěšných motorů T 111. Je to dvanáctiválcový vzduchem chlazený motor s válci do „V“. Kroutící moment je přenášen mechanicky přes spojku, čtyřstupňovou převodovku „Mylius“, kardanový hřídel a nápravovou reverzační převodovku na hnací dvojkolí. V síti tehdejších ČSD nebylo depa, kde by tyto vozy nepůsobily. V řadě působišť nahradily nejen předválečné motorové vozy, ale také parní lokomotivy, čímž přispěly ke zhospodárnění provozu. Později byly nahrazovány vozy M 152.0 a pravidelný provoz skončily v r. 1984. Poměrně velký počet se jich zachoval do současnosti a to jak u ČD, tak i různých spolků.

https://www.cdnostalgie.cz/muzeum-luzna/nase-exponaty/-32965/

Období

Statistiky

  • 13 fotek
  • 1 se líbí

Fototechnika

Nikon COOLPIX B600

Kategorie a štítky

Nastavení

Nahlásit album
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
M 131.105 - Hurvínek
Komentáře Přidat